با اره سیمی چه چیزهایی را میتوانید برش دهید

با اره سیمی چه چیزهایی را میتوانید برش دهید

اره سیمی ابزاری مؤثر برای برش است که هنگام برش بجای دندانه از سایش استفاده می کند و هنگامی که با سایر روش های برش مقایسه می شود ، مزایای قابل توجهی نسبت به سایر روش های برش در کاربردهای مختلف دارد.برش با اره سیمی یک فرآیند آرام است ، بنابراین آسیب کمتری در سطح برش وجود دارد.آسیب کم و برش ملایم باعث می شود ، گوشه ها نیز تمیز بریده شوند که باعث بهبود کیفیت برش می شود.

wire saw یک راه حل عالی برای بسیاری از چالش هایی است که شرکت ها هنگام برش تکه های نازک از مواد ارزشمند و ظریف با آن روبرو می شوند.در صورت لزوم ، این اره ها می توانند قطعات هدایت شده توسط دست را برش دهند.با استفاده از یک برش سیمی ، اپراتور قادر است تا در هر جهتی که ممکن است لازم باشد ، برش را انجام دهد.هنگام کار با اره سیمی دستی باید احتیاط زیادی داشته باشید تا دست بصورت تصادفی با سیم تماس نداشته باشد ، چون ممکن است در انگشتان بریدگی ایجاد شود.

چگونه از اره سیمی مراقبت کنیم؟

ممکن است یک اره سیمی گرم شود یا ممکن است شکسته شود ، در هر حال هر گونه نقص در آن می تواند باعث نقص در فرآیند برش شود ، از این رو ، مراقبت مناسب از آن ضروری است.اره های مفتولی اغلب توسط روغن و آب ، روغن کاری و خنک می شوند.برای جلوگیری از زنگ زدگی ، روغن کاری آن مهم است.همچنین ، بهترین کار این است که پس از استفاده و همچنین قبل از استفاده ، برای جلوگیری از خوردگی و جلوگیری از آسیب دیدن ، به سرعت آن را از آلودگی تمیز کنید.

اره سیمی چگونه کار می کند؟

wire saw از سیم فلزی برای برش استفاده می کند.با سایش سیم بر روی جسمی که باید بریده شود ، برش ایجاد می شود.وقتی سیم تیز به سوژه می مالد ، آن را می برد.اره های مفتولی صنعتی به کار دستی احتیاج ندارند ، بلکه برای ایجاد برش های راحت تر از طریق برق کار می کنند.از این رو ، آنها در برش جزئیات پیچیده کارآمدتر هستند.

سیم فلزی بخشی جدایی ناپذیر از اره سیمی است.سیم می تواند یک رشته یا از چند رشته مانند کابل به هم بافته شود.درواقع این سیم است که با مواد مورد نیاز برای برش تماس می گیرد و برش را ایجاد می کند.وضوح ، عملکرد برش و عمر مفید اره سیم به طناب سیم بستگی دارد.بنابراین لازم است که سیم استفاده شده در اره سیم مقاوم و با کیفیت باشد.

اره سیمی کوهنوردی

از اره سیم دار برای برش چوب استفاده می شود.کوهنوردان از اره سیمی کوهنوردی برای برش درختان و موانع سر راهشان استفاده می کنند ، بنابراین این یک وسیله ضروری برای کوهنوردی است.هنگامی که در حال بستن کوله پشتی برای سفر خود هستید ، مطمئنا به دنبال وسایل ضروری و سبک وزن هستید و سیم برش کوهنوردی هم وسیله ای ضروری برای سفر است و هم وزن سبکی دارد و از این جهت وجود آن در کوله پشتی شما لازم است.

از یک سیم برش ساده هم چنین میتوان در خانه برای برش پلاستیک ، کارتن و یا فلزات نرم استفاده کرد.

برش سیمی بتن

هنگام برش سازه های بتنی ، اره های دستی سنتی اغلب قادر به انجام کار به طور مؤثر نیستند – با ایجاد چنین شرایطی ، سیم برش می تواند کار را به پایان برسانند.برش بتن سیمی(wire sawing machines) به دلیل سازگاری و مقاومت به ابزاری ضروری برای هر شرکت برش بتن تبدیل شده است.

برش سیمی بتن متشکل از یک سیم فولادی نازک است که با قطعات الماس تعبیه شده و مواد سخت را از طریق سایش برش می دهد.هنگامی که سیم به طور ایمن به دور جسم پیچیده شد ، قرقره سیم را روی بتن می کشد و شروع به برش می کند.برای جلوگیری از اصطکاک شدید سیستم ، آب از طریق سیستم تغذیه می شود.

خلاصه

در اینجا نکات زیادی در مورد اره های سیمی آورده شده است.هدف اصلی wire saw برش اشیا است و بسیار مقاوم است.اره سیمی در مقایسه با سایر روش های برش برتری های بیشتری دارد.از آن میتوان برای کوهنوردی به جهت برش موانع سر راه و کاربردهای دیگر استفاده کرد.اما این همچنین دارای کاربردهای صنعتی است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *