آشنایی با شغل برشکاری

آشنایی با شغل برشکاری و بررسی همه جانبه آن

صنعت برش از جمله مشاغلی است که برای افراد علاقه مند به کار های فنی و دارای توانایی لازم جهت انجام آن مناسب میباشد. یکی از مهم ترین ملزومات ورود به این شغل داشتن توانایی بدنی بالا جهت انجام کارهای فنی می باشد. اگر به دنبال کسب اطلاعات کامل جهت آشنایی با این صنعت هستید؛ با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این شغل بپردازیم.

به چه کسی برشکار می گویند؟

برشکار به فردی گفته میشود که با داشتن مهارت جهت کار با وسایل مورد نیاز کار های برشکاری و تجربه فلزات را با روش های گوناگون برش میدهد و با استفاده از آن ها محصولات فلزی متنوع تولید میکند. برشکاری از جمله مشاغلی است که برای آقایان مناسب است. می توانند باداشتن مهارت و توانایی در آن موفق شوند.

از جمله وظایف یک برشکار چیست؟

از جمله وظایف مهم یک برشکار توانایی کار کردن با مشعل است و در صورت برشکاری با آن توانایی خاموش و روشن کردن آن. آشنایی با دستگاه برش نحوه استفاده از آن، شناسایی عیب های موجود در قطعات فلزی و توانایی برطرف کردن آن ها ازجمله وظایف مهم دیگر یک برشکار است. علاوه بر تمامی وظایف ذکر شده، رعایت اصول بهداشتی و ایمنی در محل کار مانند پوشیدن لباس مخصوص کار و استفاده از عینک مناسب از جمله ملزومات هرکار صنعتی است. عدم رعایت چنین نکاتی در محل کار ممکن است باعث به وجود آمدن خسارات جانی و مالی غیر قابل جبران شود لذا آشنایی و رعایت نکات ایمنی و بهداشتی در محل کار برای هربرشکاری لازم است.

مهارت های مورد نظر برای ورود به این شغل

با وجود اینکه برشکاری از جمله مشاغل فنی به شمار میرود اما برای انجام درست وظایف در هر شغلی، داشتن اطلاعات کافی و محاسبات مختلف پیرامون آن یکی از مهم ترین ملزومات رسیدن به موفقیت در زمینه ی کاری است. در این حرفه لازم است با تمام حوصله به حرف های مشتری گوش دهید و از صبر کافی در زمینه ارتباط با مشتری برخوردار باشید. همچنین روحیه ی کار تیمی و انتقاد پذیری از جمله دیگر مهارت های لازم است. به یاد داشته باشید در صورت بروز اشتباه از جانب شما و نارضایتی مشتری باید بتوانید مشکل به وجود آمده را به خوبی حل کرده و مدیریت نمایید.

توانمندی های لازم جهت ورود به شغل برشکاری

همان طور که پیش تر گفته شد شغل برشکاری به توانایی بدنی بالایی نیازمند است؛ از جمله توانایی کار کردن به مدت طولانی در حالت ایستاده و توانایی ثابت نگه داشتن دست به مدت زیاد. داشتن توانایی برای استفاده از چند اندام بدن به طور همزمان و داشتن تمرکز کافی حین انجام کار از جمله مهم ترین توانمندی های لازم دیگر شغل برشکاری است. درک شفاهی استدلال قیاسی، منظم سازی اطلاعات و واکنش سریع نیز باعث میشود یک برشکار در کار خود به موفقیت های بیشتری دست یابد.

آشنایی با شغل برشکاری

آشنایی با شغل برشکاری

میزان درآمد یک برشکار

میزان درآمد یک برشکار براساس عوامل مختلفی متفاوت است. اگر یک برشکار در یک مکان دولتی مشغول به کار باشد دارای حقوقی ثابت و مشخص آن محل است اما اگر به صورت مستقل کار کنند بر اساس موقعیت مکانی محل کار و میزان اعتبار و مشتریان و عوامل مختلف دیگر میزان درآمد متغیری را شامل میشود. با کار در یک مکان دولتی و کار به صورت مستقل در زمان های آزاد میتوان درامد بیشتری را نیز در نظر داشت.

فرصت های شغلی موجود برای یک برشکار

برشکاری از جمله مشاغلی است که اگر فرد دارای مهارت های کافی و تجربه ی لازم باشد به راحتی میتواند به صورت مستقل کار کرده و با ارتباط موثر با مشتریان و وقت شناسی در تحویل کار درآمد خود را به میزان زیادی افزایش دهد. علاوه بر کارکردن به صورت مستقل با وجود فرصت های دولتی میتوان آن طور نتیجه گرفت که درصورت داشتن روحیه و مهارت دریک فرد برشکار از فرصت های شغلی مناسبی میتواند بهره مند شود. از آن جایی که یک برشکار سازنده ی محصولات فلزی، موردنیاز جامعه است واین محصولات دارای کاربردهای مختلف هستند؛نیاز به یک برشکار در هر جامعه ای احساس میشود.

حساسیت های شغلی برشکاری

این شغل از جمله مشاغل حساس و در خطر است که همین امر باعث میشود رعایت نکات ایمنی در حین انجام کار الزامی باشد. یک فرد برشکار نیاز است که با دقت تمام و حساسیت بالایی کار خود را انجام دهد تا از بروز حادثه های پرخطر جلوگیری کند. استفاده از عینک، کلاه ایمنی و پوشش مناسب در حین انجام کار از جمله ی این نکات ایمنی حین کار است. به دلیل سرکار داشتن این شغل با حساب و کتاب مالی برای محاسبه ی قیمت مناسب برای انجام کار و مجاب کردن مشتری، آشنایی با محاسبات ریاضی مورد نیاز یک برشکار است.

بهترین مسیرها برای تحصیل دراین زمینه ی شغلی

دیپلم فنی حرفه ای هنر     –    تراشکار برشکار پرداخت کار

دیپلم فنی حرفه ای کشاورز   –    برشکار تراشکار پرداخت کار

دیپلم فنی حرفه ای خدمات    –     برشکار پرداخت کار تراشکار

دیپلم فنی حرفه ای صنعت    –     برشکار تراشکار پرداخت کار

میزان مواجه با شرایط محیطی خاص

آلاینده ها، نور نا مناسب، دمای نامناسب و آلودگی صوتی از جمله موارد محیطی است که ممکن است یک برشکار با آن مواجه شود؛ به همین علت یک فرد برشکار باید آمادگی مواجه با سخنتی هایی از جمله ی این موارد را داشته باشد.

زمان

میانگین آموزش حین خدمت مورد نیاز برای اشتغال یک برشکار حدودا کمتر از یک ماه است و میانگین آموزش‌ های کارگاهی موردنیاز برای یک برشکار، بین 6 تا 12 ماه است.

اطلاعات عمومی مورد نیاز برای شغل برشکاری

فزیک، شیمی، هنر های زیبا، خدمات مشتریان، حمل و نقل، مدیریت منابع انسانی و توانمندی های دیگر از جمله اطلاعات عمومی مورد نیاز برای این شغل است که با داشتن چنین اطلاعاتی یک فرد برشکار میتواند به شدت موفق شود. برای به دست آوردن چنین اطلاعاتی میتوان استفاده از تجارب افراد حاضر در این عرصه یا مطالعه ی مقالات مرتبط را پیشنهاد داد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *