برش هوای فشرده

برش هوای فشرده چیست ؟

به عنوان گاز های کمکی ، اکسیژن و نیتروژن در جهت عکس یکدیگر عمل می کنند. هرچه مواد ضخیم تر باشد ، اکسیژن کمتری برای برش آن لازم است. هرچه مواد ضخیم تر باشد ، نیتروژن بیشتری مورد نیاز است. سومین گاز کمکی هوای فشرده است که برای برش فولاد تا ضخامت 2 میلی متر بسیار سریعتر و ارزان تر است. تفاوت این دو مقایسه سرعت برش را مشاهده کنید:

برش اکسیژن فولاد نرم / برش هوا

 

1 میلی متر

1.3 میلی متر

1.5 میلی متر

2 میلی متر

اکسیژن

7.5

7.0

6.7

5.5 متر بر دقیقه

هوا

13.5

10.0

7.4

5.6 متر بر دقیقه

برش نیتروژن / برش هوا

 

1 میلی متر

1.3 میلی متر

1.5 میلی متر

2 میلی متر

نیتروژن

8.2

7.7

7.0

5.0 متر بر دقیقه

هوا

16.0

10.8

7.5

6.6 متر بر دقیقه

از دیگر مزایای برش هوا کاهش لبه اکسید است، با اکسیژن لبه اکسید بسیار نرم است و می تواند از مواد خام جدا شود، با هوای فشرده به دلیل درصد بالای نیتروژن در هوا، اکسید حاصل بسیار سخت است. و جدا شدن از مواد خام بسیار دشوار است.

مزیت زمان برش سریعتر به این معنی است که هزینه ساخت هر قطعه کمتر از برش لیزر معمولی با اکسیژن یا نیتروژن خواهد بود.

دستگاه برش هوای فشرده چیست

گازهای کمکی استاندارد، اکسیژن و نیتروژن، دو واکنش را در برش لیزری ایجاد می کنند. اکسیژن یک واکنش گرمازا ایجاد می کند و فلز را به روشی مشابه برش تابش CNC می سوزاند. از طرف دیگر برش نیتروژن از تکنیک تصعید یا ذوب استفاده می کند. این فرآیند فلز را بدون واکنش شیمیایی گرم می کند و فشار زیاد گاز نیتروژن ، گودال مذاب حاصله را از طریق حفره فشار میدهد.

در طول برش هوا، واکنش پلاسما تولید می کند. این شبیه به روشی است که در آن برش پلاسما CNC یک مرکز از الکتریسیته برای تولید پلاسما استفاده می کند. انرژی لیزر به یک موقعیت کانونی فشرده می رسد و ورود هوای فشرده یک توپ پلاسما در سطح ماده ایجاد می کند.

پلاسما گرما را موثرتر از پرتو لیزر به تنهایی انتقال می دهد. در واقع، افزایش سرعت برش اغلب برای جلوگیری از ذوب بیش از حد لبه مواد ضروری است. گاهی اوقات این ذوب لبه می تواند باعث سردرگمی شود، زیرا اپراتورهای دستگاه برش ممکن است فکر کنند که خیلی سریع برش می زنند در حالی که واقعاً خیلی آهسته برش می زنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *