نرم افزار طراحی قالب تزریق پلاستیک چیست؟

قالب گیری تزریقی فرآیند تولید قطعات از مواد ترموپلاستیک و همچنین مواد پلاستیکی ترموست می باشد. این مواد داخل بشکه گرم شده قرار می گیرند. پس از آن مواد مخلوط شده و به حفره قالب تبدیل می شوند که خنک می شود و نسبت به پیکربندی مورد نظر سخت می شود. قالب ها معمولا با استفاده از قالب ساز با استفاده از فلزات ایجاد می شوند. معمولاً فلزات مورد استفاده برای این منظور فولاد و آلومینیوم هستند که ماشین کاری دقیقی را میتوانند داشته باشند.

قالب گیری تزریقی برای صنعت تولید ضروری است. برای طراحی قطعات در هر نوع و اندازه از کوچکترین تا بزرگ ترین استفاده می شود.

به جای انجام دستی کار، طراحان و شرکت ها از نرم افزار قالب گیری تزریقی برای خودکارسازی فرآیند با استفاده از فناوری اطلاعات استفاده می کنند و این امر سبب شده تا کیفیت کار و رانده مان بسیار بالا برود.

ساخت دستگاه تزریق پلاستیک در ابعاد مختلف و بنا بر نیاز شما در ماشین ساخت.برای تماس با ما کلیک کنید.

شبیه سازی:

شبیه سازی قالبگیری میتواند به طراحان و مهندسان کمک کند تا ریسکها را در مراحل اولیه طراحی درک کنند و امکان رسیدگی به این خطرات را قبل از سرمایه گذاری کامل فراهم میکند.

نرم افزار شبیه سازی به مهندسان، سازندگان قالب و دیگر متخصصان قالبسازی راه حل های دقیق نمونه سازی دیجیتالی میدهد و به ارائه سریعتر محصولات بهتر به بازار کمک میکند.

شبیه سازی Moldflow را میتوان با ابزارهای شبیه سازی دیگر، از جمله استرس مکانیکی،ارتعاش، حرکت، دینامیک سیالات محاسباتی (CFD) و Multiphysics جفت کرد و یک رویکرد سریع، دقیق و نوآورانه برای حل چالش برانگیزترین مسائل طراحی ارائه میکند.

 

قالب گیری تزریق مایع

نرم افزار Liquid Molding یک نسخه ویندوز دارد که به مش ۲۵۰۰ گره محدود شده است. این شامل اصول ساخت کامپوزیت به عنوان یک راهنما است.  همچنین می تواند به عنوان نرم افزار شبیه سازی قالب گیری تزریقی استفاده شود. می توانید نسخه دمو را تست کنید و در صورت رضایت به سراغ نسخه کامل بروید. بسیاری از ابزارهای اضافی نیز وجود دارد که می توان با LIMS برای عملکرد بهتر از آنها استفاده کرد.

 

ProMax

با مجموعهای از مهندسی قالبگیری تزریقی رایگان و همچنین برنامههای مدیریتی ارائهدهنده ارائه میشود. این برنامه به تعریف پیکربندی قالب، محاسبه زمان چرخه و هزینه قطعه و بررسی طرحهای ابزار در میان موارد دیگر کمک میکند. آنها محصول را به نرم افزار شبیه سازی قالب گیری تزریقی با عملکردهای متنوع تبدیل می کنند. برای راهنمایی، سازنده مطالعات موردی قالبگیری تزریقی را در مجموعه نرمافزاری ارائه میدهد.

 

MoldFlow

نرم افزارMoldFlow یک نرم افزار شبیه سازی قالب گیری تزریق پلاستیک است. این نرم افزار به طور گسترده توسط مهندسان،تحلیلگران و همچنین طراحان در فرآیندهای تولید استفاده می شود. وظیفه مهمی که نرم افزار انجام می دهد، ارائه راه حل برای سوالات مهم طراحی و در نتیجه کاهش هزینه های سربار است. همچنین به ارزیابی گزینه های متعدد در طراحی قالب قبل از تعیین گزینه ای که به بهترین وجه با هدف شما مطابقت دارد، کمک می کند.

 

InjectionMolding

نرم افزار  (Injection Molding) طراحان و کارآفرینان را قادر می سازد تا به صورت آنلاین با دیگران در انجمن ارتباط برقرار کنند تا منابع نوآورانه و کیفی را برای فرآیند قالب گیری به دست آورند. با استفاده از نرم افزار طراحی قالب برای هر نوع و اندازه قطعات ماشین به راحتی آسان تر می شود. همچنین ارائه دهنده انواع ابزار برای پردازش قالب ها را ارائه می دهد.

 

قالب گیری تزریقی برای مک

Injection Molding for Mac یک نرم افزار قالب گیری تزریقی رایگان است که به مهندسان، طراحان و تحلیلگران کمک می کند تا قالب با کیفیت بالا را از مواد پلاستیکی و پلیمری طراحی کنند

آخرین نسخه 2.1.0 و حجم آن 7.2 مگابایت است. اگرچه این نرم افزار برای مک طراحی شده است، اما با Apple iOS نسخه 8.0 یا بالاتر نیز سازگار است و می تواند روی iPhone، iPad و iPod touch نیز کار کند.

 

قالب سیم برای ویندوز

SimMold یک نرم افزار شبیه سازی قالب گیری تزریقی است که در درجه اول برای کاربران ویندوز طراحی شده است. فایل اجرایی برنامه MOLD.exe و نسخه محبوب آن 1.0 است. این به طراحان، مهندسان و تحلیلگران در ابداع طرحهای قالبهای نوآورانه و کیفی برای صنعت تولید کمک میکند. این نرم افزار در ماژول های دو بعدی و سه بعدی موجود است.

 

سایر پلتفرم ها

در حالی که در ابتدا بیشتر نرم افزارهای قالب گیری تزریقی برای یک سیستم عامل خاص مانند LIMS برای لینوکس یا ProMax برای Mac طراحی شده بودند، این روزها بیشتر این نرم افزارها با نسخه های سازگار با سیستم عامل های مختلف عرضه می شوند. با این حال، برخی از عملکردها با یک سیستم عامل خاص وجود دارد، اما استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها الهام بخش تولیدکنندگان نرم افزار شبیه سازی قالب گیری تزریقی است تا آنها را با Android، iOS و Windows Phone سازگار کنند.

 

نرم افزار تولید

نرم افزار در طول فرآیند قالب گیری تزریقی برای کنترل دستگاه قالب گیری تزریقی استفاده می شود. ابزارها ممکن است شامل برنامه ریزی تولید، مدیریت مواد خام و کنترل دما باشند.

 

نرم افزار نظارت/کنترل کیفیت:

همراه با یک دستگاه ورودی سخت افزاری مانند دوربین یا کاوشگر، نرم افزار بازرسی و کنترل کیفیت می تواند در ارزیابی قطعات قالب گیری شده برای تضمین کیفیت استفاده شود.

 

شبیه سازی Warpage و Shrinkage

قالب ها با پلاستیک مذاب تزریق می شوند، که سپس سرد و سخت می شود تا یک قسمت جامد را تشکیل دهد. قطعات با سرد شدن کمی منقبض می شوند، اما اگر مواد در یک قسمت از قالب سریعتر از قسمت دیگر سرد شود، ممکن است قسمت دارای تاب خوردگی باشد و برای استفاده نامناسب باشد.

 

تحلیل Warp یکی از ویژگیهای نرم افزار شبیه سازی است که پیشبینی میکند چگونه یک قطعه ممکن است در هنگام تنظیم شدن تاب خورده و تغییر شکل دهد و سپس راهحلهایی برای کاهش تاب برداشتن پیشنهادمیکند.

راه حل ها ممکن است شامل تغییرات در ضخامت دیوار یا حرکت دروازه ها و رانرها باشد.

 

بهینه سازی بسته بندی

یکی از ویژگی های مهم شبیه سازی IM، تعیین سرعت رم و فشار بسته بندی ایده آل برای یک قطعه قالب گیری است.

پیکربندی ایده آل به عواملی مانند شکل قالب و مواد تزریق و همچنین خود ماشین بستگی دارد.

شبیه سازی بیش از حد، تزریق همزمان و چند بشکه بسته های نرم افزار شبیه سازی پیشرفته میتوانند عملیات پیچیده تری مانند قالبگیری بیش از حد (قالبگیری روی یک بستر)، قالب گیری تزریقی (تزریق دو ماده در یک قالب) و قالب گیری چند بشکه (استفاده از چندین بشکه برای پر کردن سریع قالب) را شبیهسازی کنند.

تجزیه و تحلیل این فرآیندها پیچیده تر است زیرا تعداد بیشتری از متغیرها را در نظر می گیرد.

 

مزایای استفاده از نرم افزارهای شبیه سازی

نرم افزار شبیه سازی IM مزایای متعددی را ارائه می دهد که منجر به قطعات بهتر می شود. مزایا عبارتند از:

  • خطاها و عیوب را برطرف می کند
  • اثرات نامطلوب مانند پیچ خوردگی و انقباض را کاهش می دهد
  • راندمان را بهبود می بخشد و زمان چرخه را برای نرخ تولید بالاتر کاهش می دهد
  • مشکلات را قبل از تولید حل می کند و از اشتباهات پرهزینه جلوگیری می کند
  • امکان آزمایش شبیه سازی شده چند ترموپلاستیک بدون هدر رفتن مواد واقعی را فراهم می کند
  • با مجموعه های CAD ادغام می شود تا گردش کار طراحی را ساده کند
  • چندین شبیه سازی را همزمان اجرا می کند
  • گزارش هایی را برای ارتباط آسان با اعضای تیم، مشتریان و غیره ایجاد می کند.

بهترین قیمت دستگاه تزریق پلاستیک را از ما بخواهید.

نرم افزار طراحی قالب دستگاه تزریق پلاستیک در بازار زیاد است و تقریبا با اختلاف کمی همگی نیاز شما را بر طرف میکند.فقط نیاز است که حتما اموزش کامب کار با برنامه را یاد بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *