ماشینکاری سنتی و ماشینکاری CNC

 ماشین کاری سنتی (TM) : فرایندهای ماشینکاری “سنتی” یا “معمولی” مانند ماشین تراش ، ماشین فرز ، دستگاه های حفاری ، یا سایر دستگاه ها ، با یک ابزار برش تیز برای حذف مواد می توانید استفاده کنید.

  ماشین کاریCNC

ماشینکاری CNC از یک تکنیک ماشینکاری استفاده می کند که در قرن هجدهم توسعه یافته است. در حقیقت ، اولین “چرخش ماشین با یک قاب فلزی” در سال 1751 اختراع شد اولین بار از این دستگاه ها با هدف ایجاد عملیات مکانیکی استفاده شد و این آغاز صنعتی شدن است.که این دو تعریف ماشین کاری سنتی و ماشین کاریCNC می باشد.

نمای مقطعی فرآیند ماشینکاری الف) ابزاری با زاویه مثبت ب) ابزاری با زاویه منفی

  زاویه مثبت: اگر نوک ابزار تیز کنید این کار قدرت ابزار را کاهش می دهد ، زیرا ممکن است زاویه کوچک موجود در نوک آن باعث بریده شدن آن شود. کاهش نيروهاي برشي و نيروي برق به شکل گیری تراشه های مداوم در مواد شکل پذیر کمک می کند و می تواند به جلوگیری از تشکیل لبه ساخته شده کمک کند.

زاویه منفی : ابزار را کمرنگ تر کرده و قدرت لبه برش و نیرو های برش را افزایش دهید. می تواند اصطکاک را افزایش دهد ، در نتیجه درجه حرارت بالاتر می رود و می تواند پایان سطح را بهبود بخشد.

 تاریخچه ماشینکاری و کاربرد آن

 در حقیقت فرایند ماشین کاری خاص تر است. اساساً ، ماشینکاری به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که شامل برش مواد اولیه به شکل خاص یا از طریق حذف برخی مواد است. اساساً چوب ، پلاستیک ، سرامیک یا کامپوزیت های دیگر از طریق این فرآیند به یک محصول نهایی یا محصول دیگر تبدیل می شوند. اشکال نهایی آنها اغلب به انواع ابزارهای استفاده شده بستگی دارد. البته قبل از جستجوی خدمات فروشگاه های ماشین آلات ، چیزهای بیشتری در مورد ماشینکاری باید کشف کنید. بیایید این روند را بررسی کنیم ، تا بتوانیم درک کنیم که چرا ابزارهای ماشینکاری امروزه به بخشی اصلی از فرآیندهای تولیدی ما تبدیل شده اند

تاریخچه ماشینکاری چیست؟

فرآیند ماشین کاری سابقه طولانی دارد که بسیاری از مردم از آن بی اطلاع هستند. در حقیقت ، ماشینکاری به دوران باستان برمی گردد. در واقع ، ابزار اصلی ماشینکاری به قرن 18 برمی گردد و با دقت ساخته می شد. ماشین تراش ، ابزاری برای ماشینکاری که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد ، در اصل در مصر باستان استفاده می شد. مدت ها قبل از اینکه تولید در مقیاس انبوه وجود داشته باشد ، ماشینکاری قسمت اصلی تمدن اولیه بود. با گذشت زمان ، انواع خاصی از ابزارهای ماشینکاری برای تأمین نیازهای خاص ایجاد شدند. به عنوان مثال چرخ های آب و موتورهای بخار برای انقلاب صنعتی بسیار مهم بودند.

و هرچه زمان می رفت ، اعتماد جامعه به فرایندهای ماشینکاری افزایش می یافت. با گذشت زمان ، خدمات فروشگاه های ماشینی به طور گسترده تری در دسترس قرار گرفت و مردم قادر به استفاده از ابزارهای ماشینکاری نه تنها در مقیاس بزرگ ، بلکه به صورت جداگانه در خانه بودند در حالی که هنوز باید از خدمات فروشگاه های ماشینی برای فرآیندهای تصفیه شده بیشتر که به نتایج حرفه ای نیاز دارند استفاده شود ، برخی از افراد به عنوان علاقه مندان به کار ماشینکاری پرداخته و از فروشگاه های داخلی خود استفاده می کنند. با این اوصاف ، داشتن ابزارهای ماشینکاری و انجام فرایندهای ماشین کاری کاملاً برای شما امکان پذیر است – اما باید اطمینان حاصل کنید که به درستی از ابزارهای ماشینکاری خود مراقبت می کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به 8 دلیل برتری ماشینکاری CNC نسبت به ماشینکاری سنتی مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *